Video-selecteren

Achtergrond ViewMe - met logo

Maak kennis met video-selecteren op het moment dat het jou uitkomt! Binnen 10 minuten weet jij alles over hoe je met video’s supersnel kandidaten selecteert. Vraag hier jouw telefonische ViewMe® demo aan! Of bel 0172-574760.

De motivatiebrief is dood

BREAKING: De motivatiebrief is dood! Floor Nobels, toonaangevend recruiter deed ‘t vanuit het ict-hart van China op LinkedIn.. De stellingname of die motivatiebrief nog wel moet.. De reacties barstten los.. NRC pakte het op. Veel recruiters laten weten er niet of nauwelijks naar te kijken.. Kandidaten hechten er nog waarde aan.. Waarom? Simpel, omdat ‘t [...] Lees meer

Stop recyclen!

Recyclen is hélémaal niet goed. Van vacatures dan. Een van de ‘onhandigheden’ die wij tegen komen, is de gemeende houdbaarheidsdatum van een eerder geplaatste vacature. Soms wordt een vacature om wille van plotseling gewenste snelheid opgeduikeld uit een digitale bureaulade en doorgeschoten om online te plaatsen in een vacaturebank. Wij snappen als geen ander dat [...] Lees meer

WK Voorspeller m/v

Maak op een ludieke manier kennis met ViewMe, doe mee en win! ViewMe is de volgende stap in het verkrijgen van informatie van kandidaten. Kandidaten reageren met video op vooraf geselecteerde vragen. De antwoorden op de vragen geven completere informatie in combinatie met CV en motivatiebrief. Het bewegende beeld en geluid zorgen voor de welbekende [...] Lees meer

Developers gezocht!

Zo kan het ook! Doorgaans willen onze klanten iets minder speelfilm met komische insteek. Die klanten gaan niet voor ‘viral’. Die video-vacatures van onze klanten worden bekeken door potentiële kandidaten en geven een compleet beeld over het bedrijf, functie en werkzaamheden. Die video-vacatures zorgen voor betere, gerichtere reactie. Maar daag ons gerust uit om ook [...] Lees meer

Druk!

stress

Verlaag de druk op recruitment, verlaag de kans op mis-fits. Veel directies verhogen de druk op recruitment om outperformers (zie Brand) te vinden. In een markt van groot aanbod rijst het vermoeden dat de beste kandidaten beschikbaar zijn. Directies willen alleen het beste van het beste. Daartoe wordt de druk op recruitment vergroot. Hoe hoger [...] Lees meer

Brand!

BRAND

Wil je de beste kandidaat, investeer dan in employer-branding! 12% van de nieuwe aannames kan worden betiteld als outperformer, of te wel werknemers die bovenverwachting goed presteren. Deze groep laat zich vooral aanspreken door bedrijven die zichzelf ook vanuit een HR-point-of-view presenteren. Ze kijken dus vooral verder dan de commerciële uitingen die het bedrijf te [...] Lees meer

Bedrog!

bedrog rooskleurig jobpromo.nl

Uit analyse (Yacht / februari 2014) blijkt dat kandidaten bedrijven het liefst op zachte criteria selecteren. Kandidaten zijn gevoelig voor geld (65%) en werksfeer (51%). Bedrijven kijken naar harde criteria en stellen hun eigen omstandigheden te rooskleurig voor. Net als overigens de sollicitant. Beide partijen doen er goed aan om de voorstelling en de werkelijkheid [...] Lees meer

Salestijger!

salestijger

Een vacaturetitel wordt door ons scherp bekeken zodat deze optimaal vindbaar is. Een klant zette met bovenstaande titel een vacature uit voor een ‘commerciële kanjer’. 3x raden waar deze titel toe leidde.. Onze tip luidt daarom: Geef in de titel duidelijk de functie weer! En als je dan toch bezig bent, maak de vacaturetekst dan [...] Lees meer

Spam!

spam

Regelmatig melden klanten hun vacature aan met daarin hun eigen mailadres. Helaas kan niemand voorkomen dat de spambots voorbij komen en uw mailadres oppikken. Een vacature plaatsen met eigen emailadres veroorzaakt veel spam in uw mailbox. Maak daarom een algemeen mailadres aan om in de vacature te vermelden. solliciteren@uwbedrijf.nl recruit@uwbedrijf.nl Daarmee komt de spam niet [...] Lees meer