Wervingscampagne opzetten

80% van uw vacatures vult u in via uw eigen netwerk. De overige 20% vraagt meer inspanning. In die 20% zit er ook wel eens een specifieke vacature of meerdere, die gewoonweg lastig zijn in te vullen. Ze moeten wel ingevuld worden. Dan voeren we een functiespecifieke wervingscampagne. Een wervingscampagne werft, informeert en selecteert gedurende een afgebakende periode. En daarna is eenvoorselectie nodig om alleen de beste kandidaten in uw digitale brievenbus te krijgen.

Job Promo beschikt over de kennis, ervaring en middelen om een wervingscampagne te voeren en vervolgens op afgesproken criteria een voorselectie uit te voeren op de kandidaten. U hoeft alleen maar tijd, energie en aandacht te geven aan goede kandidaten. En maken wij inzichtelijk.

Daarom een wervingscampagne

U heeft al het nodige gedaan om goede kandidaten te vinden en op de een of andere het lukt niet. Wat dan? Een wervingscampagne is bij uitstek geschikt om kandidaten voor een project of lastig in te vullen vacatures te vinden. De campagne wordt zo opgezet dat kandidaten dusdanig worden geïnformeerd dat ze bewust de keuze maken om te solliciteren.

Zo maakten wij voor Greenpeace een wervingscampagne voor promotiemedewerkers:
jobpromo-wervingscampagne-greenpeace

Samenstelling

Een wervingscampagne is een samensmelting van de meest optimale middelen om uw doel te bereiken. U heeft verschillende mogelijkheden om in te zetten zoals een hele goede vacaturetekst(en), specifieke website(s), media-inzet, socialmedia-gebruik, employer-brandingvideo, vacature-video’s, eigenlijk alles wat nodig is om traffic te genereren met een zo hoog mogelijke deelbaarheid om te zorgen voor zoveel of zo specifiek mogelijke kandidaten.

Met een wervingscampagne kunt u ook op minder voor de hand liggende plaatsen komen om daar mogelijke kandidaten te treffen die zich helemaal niet bewust zijn dat ze een andere baan willen.

Een ander voorbeeld van een functiespecifieke campagne is de campagne van Berner, die zoeken vertegenwoordigers:
jobpromo-wervingscampagne-berner

U ziet dat we hier de functiespecifieke domeinnaam vertegenwoordigerbijberner hebben gebruikt. Het kan goed zijn dat we dat voor uw functies ook moeten doen. Een zogenaamde werkenbij-website is handig u regelmatig functies heeft of waarvoor u het hele jaar door kandidaten zoekt. Is dat het geval? Kijk dan (ook) bij Werf Structureel.

Aanpak

Onze campagnemanager komt naast u zitten. Gaat samen met de situatie uitpluizen. Op basis van dat onderzoek bepalen we samen welke middelen en media we gaan inzetten én in welk tijdspad. Een wervingscampagne kent namelijk een kop en een staart. In die periode wordt de vacature op basis van een vooraf bedacht plan in de best passende vorm (tekst, video) op relevante plaatsen (websites, media, socialmedia, Google Adwords) voor het voetlicht van mogelijke kandidaten gebracht. In die periode rapporteren we, sturen we bij. En aan het eind van de campagne kijken we samen naar het succes ervan.

Bij onze klant Info Support moest er ook het nodige uit de kast worden getrokken om ICT-ers aan te trekken. Als onderdeel van deze campagne is er ook een gave film gemaakt. En de resultaten waren er naar.

jobpromo-wervingscampagne-infosupport_001

Samen

Job Promo is dé specialist in het online werven van kandidaten. In al z’n vormen. Van een enkele vacature voor een kleine onderneming tot aan internationale wervingscampagnes. In een wervingscampagne smelten middel, medium en tekst samen tot één geheel. Samen met uw campagnemanager bepaalt u welke blokken we gebruiken om uw campagne op te bouwen tot een succesvol geheel. Of zoals we hier intern zeggen: een vette campagne!

Wilt u ook een vette wervingscampagne? Bel 0172-574760.

Direct Contact

Uiteraard kunt u ons bereiken via bovenstaand telefoonnummer. Stuurt u ons liever een bericht? Gebruikt dan dit formulier.

Uw bericht

Bedrijfsnaam

Uw naam

Uw e-mail

Uw telefoonnummer

Stuurt u ons liever een document? U kunt het hier uploaden!