Voordelen

Video-interviewen kent tal van voordelen.

groter bereik: je screent meer kandidaten in minder tijd. Je kunt meer video’s van verschillende kandidaten bekijken in dezelfde tijd dan bijvoorbeeld een telefonische of skype-screening.

beter vergelijk: iedere kandidaat krijgt dezelfde vragen voorgeschoteld. Het is nu dus mogelijk op appels met appels te vergelijken. Veel recruiters geven ons terug dat ze dit een eerlijkere methode vinden. Hierdoor worden persoonlijke invloeden en voorkeuren tot een minimum gereduceerd.

deelbaar: het video-dossier is makkelijk deelbaar met jouw collega’s en daarmee is er direct invloed op het eindresultaat. Betrokkenheid van de vacaturehouder wordt een stuk groter. En daarbij het is leuk om samen te kijken.

sneller: snelheid is een van de kpi’s waar kandidaten hun uiteindelijke beslissing op baseren. Een snelle procedure geniet de voorkeur. ViewMe maakt het mogelijk om binnen enkele ogenblikken na de traditionele sollicitatie, de kandidaat uit te nodigen voor het video-interview.

gemak: kandidaten kunnen hun video-sollicitatie gemakkelijk doen want Viewme is geschikt voor alle apparaten en doordat het webbased is kunnen ze 24/7 bij hun interview ongeacht waar ze op de wereld zijn. En jij bekijkt de reacties natuurlijk ook waar en wanneer je wilt.

efficiënt: video-interviewen met ViewMe is zeer efficiënt. In zeer korte tijd weet jij of een kandidaat past in het plaatje. Kandidaten hebben tot 7 dagen na hun sollicitatie de tijd om hun video-sollicitatie af te ronden en in te sturen.

houdbaar: alle verkregen informatie blijft voor iedereen beschikbaar. Een video-interview veroorzaakt geen ruis door persoonlijke interpretatie wat bij overdracht van bijvoorbeeld een telefonische screening of de rapportage van een skype-gesprek wel het geval is.

kandidaat-binding: door de snelheid van handelen ben jij in contact met jouw kandidaat. In diverse onderzoeken hebben kandidaten aangegeven dat zeer belangrijk te vinden. Met innovatieve karakter van de tool toon je de kandidaat waar je als organisatie voor staat.

vergroot betrokkenheid: Engagement is een hot item. Betrek de vacaturehouder/collega’s bij de procedure en geef ze een rol in het interview!

employer branding: Viewme is volledig op te maken in jouw huisstijl. Een goede achtergrondafbeelding, kaders in jouw kleuren en uiteraard jouw logo geven de kandidaat het gevoel ook daadwerkelijk bij jou te solliciteren.

autonoom: waar bij motivatiebrieven en CV’s parters/ouders/buren/enz al het enthousiasme en spontaniteit hebben doorgestreept en standaardisatie bij kandidaten hoogtij viert, is video de waarheid, kandidaat kan zich niet verstoppen achter bijvoorbeeld een taalvaardige partner of een wat verouderde profielfoto.

motivatie-check: verwacht nou niet dat iedere kandidaat reageert op de uitnodiging mee te doen aan de video-sollicitatie. Maar het mooie is wel dat de écht gemotiveerde kandidaat heus reageert! En aan hen geef jij je tijd en aandacht. En iemand die niet reageert? Die kan in tekst motiveren waarom hij/zij afziet van deelname. En degene die makkelijk solliciteerde voor de ontvangstbevestiging, die reageert helemaal niet. Mooi, dan hoef je daar ook niet meer naar te kijken!

minder sollicitatiegesprekken én doeltreffender: door toevoeging van het video-interview aan het proces zul je minder eerste ronde gesprekken doen. Gebruikers geven aan tot wel 70% minder oriënterende gesprekken te voeren sinds de invoering van ViewMe. Bijkomend aspect is dat de gesprekken effectiever worden.

volledig geautomatiseerd: de uitnodiging (en eventuele herinneringen) en de melding dat het interview gereed is zijn volledig geautomatiseerd. Jij moet er namelijk niet een dagtaak bij krijgen.

Weten welke mogelijkheden er voor jou zijn om ViewMe in te zetten? Bel met onze specialist op 0172-574760 of vraag een demo aan!