Op zoek naar de beste kandidaat? Investeer in employer-branding!

Op zoek naar de beste kandidaat? Investeer in employer-branding!

12% van de nieuwe aannames kan worden betiteld als outperformer, of te wel werknemers die bovenverwachting goed presteren. Deze groep laat zich vooral aanspreken door bedrijven die zichzelf ook vanuit een HR-point-of-view presenteren. Ze kijken dus vooral verder dan de commerciële uitingen die het bedrijf te bieden heeft.

Bedrijven dienen zich bij hun presentatie vooral te richten op een onderscheidende propositie op het niveau van identiteit. Deze kandidaten vragen zich voornamelijk af of wie zij zijn past bij wat het bedrijf is en doet. Wervingsteksten dienen daarop te worden aangepast.

Naast de financiële beloning (65%) geeft bijna 50% aan dat in iets mindere mate de inhoud van het werk. Wees hierover concreet; over beiden. Combineer dat met resultaten uit een ander onderzoek en je weet dat van deze 12% ook nog iets meer dan de helft zeer gevoelig is voor de werksfeer. Reden te meer om de organisatie van binnen uit te presenteren

Met Job Promo bouwt u zelf aan uw werkgeversmerk!

Als u met Job Promo kandidaten werft, doet u dat altijd onder uw eigen naam en uitstraling. Dat helpt ook om uw algehele vindbaarheid te vergroten. Daarnaast biedt Job Promo onderscheidende oplossingen om uw wervingscampagne mee te ondersteunen en op te volgen, zoals:

– Recruitmentpagina of -site: een handig platform om al uw vacatures op te publiceren.
– HR-film: een korte video over het bedrijf, de afdeling en de werksfeer vanuit HR-point-of-view.
– Video-vacatures: korte, onderscheidende video’s over uw vacatures.
– ViewMe®: de eerste en enige volledig geïntegreerde video-interview-tool.

Wilt u ook werken aan uw werkgeversmerk? Neem contact op met ons op via 0172-574760 of klik hier om het contactformulier te gebruiken!

Bron: Recruitment Kengetallen Onderzoek / Yacht

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie